quarta-feira, 29 de maio de 2013

Ruladã de ciocolatã cu cremã de portocale si fructe de pãdure

Luna aceasta la Provocarea secretã  am avut temã de casã Blogul Paulei. mia fost foarte greu sa aleg o retetã mai ales ca mã atrag mult deserturile.
Am pãstrat intactã reteta de ruladã, doar am schimbat crema :d



BLAT

3 ouã
3 albuse
5 linguri de zahãr
4 linguri de fãinã
2 linguri de cacao
1 linguritã extract de vanilie (neagrã)
1 linguritã praf de copt
un praf sare

CREMA:
Originalã :
200 ml lapte
3 gãlbenuse
2 linguri amidon
2 linguri de cacao
5 linguri de zahãr
180 gr ciocolatã neagrã
100 gr unt

eu am pregãtit crema   de aici 


Preparare blat

Mixeazã gãlbenusele cu zahãrul apoi vanilia.
Fãina se amestecã cu cacao si praf de copt.
Adaugã amestecul uscat peste cel de gãlbenuse si amestecã. Albusele se bat tare cu sarea si se adaugã la restul ingredientelor amestecând usor.
Toarnã în tava tapetatã cu hârtie vegetalã. Dã la copt la 180ºC, pânã trece testul cu scobitoarea.
Pe un prosop curat sau hârtie vegetalã presarã zahãr si întoarce asa fierbinte blatul; dezlipeste usor hârtia de pe blat si ruleazã usor; lasã la rãcit. 
Între timp pregãteste crema.

Preparare crema de cioco:
Laptele se pune la fiert cu zahãrul; gãlbenusele se amestecã usor cu telul, adaugã amidonul si cacao peste gãlbenuse.
Când laptele e fierbinte pune 2-3 linguri de lapte peste gãlbenuse si amestecã continuu.
Rãstoarnã crema peste restul de lapte si pune iar pe foc.
Când crema e suficient de întãritã se ia de pe foc si se pune ciocolata ruptã bucãti apoi untul.

Se deruleazã blatul si se unge cu crema ( eu am fãcut crema de vanilie si am adãugat coaja rasã de la o portocalã si putin suc cand am luat crema de pe foc). am pus fructe de pãdure si am rulat.
Am acoperit rulada cu glazurã de ciocolatã si fructe de pãdure.

Absolut delicios! blatul a iesit super yummy si o sa incerc si crema ta de cioco, merçi <3  


  

5 comentários:

  1. Ramona, ma bucur ca v-a placut!! Pentru mine a fost o rulada tare buna...si crema dementiala, musai sa o incerci ;) Te pup

    ResponderEliminar
  2. Am patit si eu la fel cand am primit blogul Paulei... Nici nu stii ce sa alegi :))
    Super cred ca a fost rulata ta!
    Pup

    ResponderEliminar
  3. Tare imi mai place rulada!! Yummy :*

    ResponderEliminar