quinta-feira, 21 de março de 2013

Tort de ciocolatã cu cremã de lapte condensat si zmeurã ( Thermomix) / Bolo de chocolate com recheio de leite condensado e framboesas na Bimby

Acesta este tortul casei, de câte ori îl pregãtesc numai sotul mãnâncã jumãtate din el pe loc. O sã vedeti de ce :))
P.S. : duce la dependentã :))))))



Blat :
5 ouã
160 gr zahãr
60 ml lapte
130 gr fãinã
30 gr praf pt. ciocolatã caldã
1 linguritã praf de copt
un praf de sare
1/2 linguritã  cafea granulatã ( tip ness)

Sirop:

130 ml apã
2 lingurizahãr
3 linguri rom

Cremã:
1 cutie lapte condensat ( 395 gr)
1 cutie zmeurã proaspãtã sau congelatã, fructe de pãdure....


Decor:
300 ml smântânã 35% grãsime
1 linguritã zahãr vanilat
2 linguri suc de lãmâie
120 gr zmeurã proaspãtã
ciocolatã rasã, cacao sau zahãr praf, mentã...


PREPARARE

Pentru blat:
* Amestecã ingredientele seci într-un bol.
* Bate albusele cu un praf de sare si jumãtate din cantitatea de zahãr. Pãstreazã.
* Separat mixeazã spumã gãlbenusele cu restul de zahãr si laptele.
* Adaugã 1/2 din cantitatea de albuse la cea e gãlbenuse si amestecã usor cu o lingurã; adaugã restul de albuse usor.
* Putin câte putin, pune din  restul ingredientelor seci; transferã în formã si dã la copt. cca de 20 min. la 180ºC, ventilat.
* Rece blatul se taie in douã si se însiropeazã pe ambele pãrti.
Friscã: bate smântâna cu lãmâia si când începe sã se îngroase pune zahãr câte putin.
Pentru sirop:
Pune la fiert apa cu zahãrul, imediat ce zahãrul sa dizolvat se ia de pe foc si se pune romul.

Pentru cremã:
Se pune la foc mic laptele condensat si fructele; ai grijã sã amesteci incontinuu sã nu se prindã. Va iesi un fel de budincã, amesteci pe foc mic pana se ingroasã.

Varianta Thermomix:
BLAT:
* Pune albusele cu un praf de sare în pahar împreunã cu fluturele si programeazã 5 Min/ Vit. 3/2.
Pãstreazã.
* Fãrã a spãla paharul pune gãlbenusele, zahãrul si laptele. Programeazã 2 Min/37ºC/ Vit 4.
*Adaugã restul ingredientelor si programeaza 15 Sec/ Vit 3
Pune în formã si dã la cuptor.
FRISCA:
Pune smântâna rece în pahar si programeazã 2 Min la Vit 3/2 cu fluture, spre sfâsit pune câte putin din zahãr.


MASSA:

5 ovos, 160 g açúcar, 60 ml leite, 130 g farinha, 30 g chocolate em pó, 1 c. chá fermento em pó, uma pitada sal, 1/2 c. chá café em pó ( tip nesscafé)

*Coloque claras no copo com uma pitada de sal e programe 5 Min/ Vit 3/2 com borboleta e sem copo medida.Reserve.
*Coloque no copo as gemas , açúcar e leite e programe 2 Min/ Vel4/ 37ºC.
* Adicione farinha, sal, café em pó, chocolate e fermento e programe 15 Sec/ Vel 3.
Leve ao forno cca 20 min/ 180ºC.
Deixa arrefercer e corte ao meio.

RECHEIO:
1 lata leite condensado + 1 lata medida com frutos silvestres, framboesas...frescas ou congeladas.
Leva ao lume brando cerca de 2 min. sem parar de mexer .

DECOR:
 Coloque no copo ,4 dl natas 35% gordura bem frescas e programe 2 Min com borboleta/ Vel 3/2.
Framboesas frescas, mirtilos, amoras, frutos silvestres para decor, raspas de chocolate...




8 comentários:

  1. Arata grozav, si crema aia...cred ca te lingi pe degete dupa ea :)

    ResponderEliminar
  2. Arata tare bine! Cred si eu ca se mananca jumatate din prima.. :)
    Pup

    ResponderEliminar
  3. Eu vreau doar un sfert de tort... Sigur e foarte delicios, dupa ingredientele pe care le contine.

    ResponderEliminar
  4. In 2003 cand am fost si eu in Portugalia am descoperit laptele condensat...doamne, bun ii!! am invatat si-o reteta cu lapte condensat, dar in romaica asta asa de greu gasesti, de-mi vine sa mor...ufff!!!
    As fi mancat vreo doua felii din tortul tau pe nerasuflate, crede-ma!
    puup

    ResponderEliminar
  5. buna ramona,vroiam demult sa te intreb ce fel de frisca folosesti?eu orice frisca am cumparat de la pingo doce,jumbo,mini preco,continente nu mi s-a batut,am tot avut probleme.Tortul e super l-as face dar mi-e frica ca nu mi se bate frisca.Paste fericit,beij

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Aneta, eu cumpãr numai de la Aldi, e cea mai ieftinã are ambalajul alb cred ca e chiar marca lor si scrie pe ea cã are 35% grasime, de nu ai Aldi pe aproape ia de la Mini preço e chiar marca lor si are o cãpsunã pe ambalaj urmãreste sa aibã 35% grasime (e foarte important) am auzit cã la Loja Fresca este natas marca Parmalat la 500gr. am auzit ca e bunã dar nu am incercat, pasul 2) pune ambalajul la in frigider cu o zi inainte sa fie rece bine, 3)cand deja vrei sa bati natas in bol, pune si o lingurã suc de lãmâie;si nu pui zahãr deloc si bati, o sa vezi ca sucul de lãmâie ajuta smântâna sa se ingroase; când vezi ca se îngroasa smântâna pui treptat zahãr cât pui de obicei, eu pun cam 2 linguri de zahãr.
      De unde esti Aneta?bj

      Eliminar
    2. buna ramona intr-adevar nu am aldi prin apropiere,dar am mini preco si trebuie sa incerc aceasta varianta ptr. ca pe 14 aprilie e ziua sotului meu si vreau neaparat acest tort.mersi mult.eu sunt din satu-mare,acuma stau in lisabona,beij

      Eliminar