sexta-feira, 14 de dezembro de 2012

Prãjiturã de portocale însiropatã/ Bolo de laranja e açúcar amarelo

Vara nu prea mã atrage sã consum portocale, câteodatã mai beau un suc proaspãt dar, stiti cum e  cand le ai nu le vrei, si cand tre sã le cumperi le duci dorul :))
Multumim Domnului cã nu e nevoie sa cumpãrãm citrine, dar mere si pere, DA:)) la noi in curte am avut un pom de roscove, dar gazda noastrã a vrut sã-l taie deoarece  dãdea multã umbrã; eu mi-am pus niste rãsaduri de rosi cherry, ardei iuti, mentã....dar dupã citrine umblu prin vecini.Portocalele care ies din fabricã ies cerate, de aia le vezi in magazin ca lucesc asa frumos, ca dacã le iei din copac nu lucesc asa :)) vecina mea lucrã la fabrica de portocale si mi-a povestit multe si nevrute, cum le face si le întoarce, si câte tipuri....ieri am primit un sac de ele, ca semn de multumire am fãcut pe prãji :D
E primul desert pe care il fac sãpt. asta, am intrat in concediu si am inceput sa imi fac curãtenie in casa , de aia nu am mai ajuns pe net :(







280 gr unt topit
300 gr zahãr (am pus zahãr galben)
5 ouã
300 gr fãinã + 1 linguritã praf de copt
coaja si sucul de la o portocalã mare

Sirop

2 linguri zahãr
sucul de la 2 portocale


Mixeazã untul cu zahãrul, adaugã toate ouãle deodatã si continuã sã mixezi, apoi fãina si praful de copt, sucul si coaja de portocalã.
Toarnã în forma (e) tapetatã cu hârtie vegetalã si dã la copt.

Lasã sã se rãceascã bine si înteapã cu o furculitã peste tot, însiropeazã si lasã cca de 2 ore .


280 g manteiga derretida
300 g  açúcar amarelo
5 ovos
1 c. chá fermento em pó
raspa e sumo de 1 laranja

Calda

2 c. sopa de açúcar
sumo de 2 laranjas

Bata bem a manteiga com o açúcar,junte ovos, farinha e fermento e por fim raspa e sumo de laranja.
Verte numa forma forrada com papel vegetal. Leve ao forno, retire depois cozido e deixe arrefecer bem, pique o bolo com um garfo e regue com a calda, deixe secar por 2 horas.

1 comentário:

  1. Portocala, iubirea mea! Ce bine-mi pare ca am dat peste reteta asta rapida. O s-o fac si eu, negresit. In timp ce fac curat nu prea-mi lipseste si sa fac deserturi pentru pofticiosii mei. :) Pup!

    ResponderEliminar