quinta-feira, 15 de novembro de 2012

Curry de Goa si orez Basmati cu fructe seci/Caril de Goa com arroz Basmati e frutos secos

Într-una din zile am combinat cu niste prietene si am fost la un restaurant indian aproape, a fost o searã in care ploua cu gãleata si mi-am lãsat aparatul foto acasã, prietenele mele stiu de pasiunea mea de a gãti si poza inainte de a mânca, asa ca pe de o parte am vrut sa depãsesc momentul si sa fie o cinã pur relax...imi era asa de foame ca ma rugam ca mâncarea sa fie divinã :)
Am cerut  ca aperitive creveti pane, pui si un fel de plãcintele de ceapã, ni sau adus 3 dipuri si chutney de mango, turtite...mmm...ca fel principal am cerut desigur Curry de pui de Goa iar prietenele Curry Korma, ca garniturã am cerut orez Basmati si pâine indianã, cum mananc destul de picant am primit un sos de ardei verzi suuuper picanti. Pentru desert am avut de ales intre 3 specialitãti: înghetatã de morcovi, mango sau un fel de gogosi în sos foarte aromat. Credeti-mã ca nu am reusit sa le tin minte denumirile, de vinã a fost bãutura,muzica , lumina slabã...:))) dar promit sa le caut pe net si chiar sa ma intorc :D

Reteta asta o am de la colega mea M. a lãudat atâta reteta cã abia asteptam sa ies de la lucru sa o pregãtesc, te lingi pe degete nu alta:)


Goa este cel mai mic stat din India, a fost colonie portughezã timp de 450 de ani pânã in 1961, cand a fost anexat Indiei, de aici si schimbul de culturã gastronomica, arhitecturã si limbã.
Am primit o retetã de la o doamnã indianã de curry, pe care sper sa reusesc sa o pregãtesc vreodatã....am nevoie sa cumpar multe condimente dar si mult calm...

Curry de Goa  intrã în meniurile zilei si nu e pretentios, vã las sa va convingeti.


Pentru orez: 
Fierbi orezul cu o foaie de dafin, sare si putin usturoi tocat, ulei de mãsline.
Servesti cu migdale tocate gros si fructe uscate.

Pentru curry 
Prãjeste un pui mare tãiat in bucãti mici cu putin ulei si sare. Când sau rumenit frumos, le scoti si in grãsimea rãmasã prãjesti o ceapã mare tocatã si doi cãtei de usturoi feliati, poti pune si ciuperci proaspete, ardei verde iute.
Pune o cutie de cremã de cocos ( smântânã de cocos de bunã calitate) si 400 ml smântânã 35% grasime sau iaurt tip grecesc.
Adaugã puiul si 2-3 linguri mari cu praf de curry de bunã calitate ( eu am cumpãrat de la indieni). Lasã sã fiarbã si serveste imediat ( iar mi sa fãcut foame:)))
Era sã uit...serveste neapãrat cu chutney de mango picant!!! sau fã ca mine:



Un fel de chutney de mere

Taie merele cubulete si prãjeste-le cu putin unt si zahãr, scortisoarã si sos picant.



1 comentário: