terça-feira, 16 de outubro de 2012

Chec de prune si portocalã / Bolo de ameixas e laranja

Când vreau sa mânânc un biscuite de migdale delicios si o cafea, atunci merg cu sotul la o patiserie foarte micã, dar primitoare. Gazda este o persoanã foarte simplã, tineretea lui si-a petrecut-o in Elvetia, unde sa format ca bucãtar, apoi sa intors acasã , a lucrat multi ani la un hotel renumit, iar dupã un timp a reusit sã îsi deschidã propria afacere. Ne place sa povestim mult de bucãtãrealã, pasiunea dânsului pentru vânãtoare; de multe ori ne oferã fructe din propria grãdinã , ceea ce mi sa întâmplat luna trecutã.
Aveam sfârsitul de sãptâmânã organizat în asa fel  cã nici sa vreau nu aveam timp sa stau la bucãtãrit....si apare Tio João ( asa il cunoaste toatã lumea) cu dimatai lada cu prune....Ramona, astea le-am cules pentru tine, dar vreau sã-mi pregãtesti o prãji si mie din ele...deja vedeam filmul :))
Asa cã am pus ceasul sa mã trezeascã cu noaptea in cap si am reusit! Din restul de prune am pregãtit o Dulceatã cu prune si scortisoarã si Chutney de prune :D
Astãzi am pregãtit Profiteroale cu levãnticã si sos de chocolatã albã, când sa fac poze, am realizat cã Leon a luat aparatul foto cu el :((
Aceasta este prãji pt Tio João, nu am ajuns sa o gust dar ma asigurat ca e yummy :D






2 ouã intregi si un gãlbenus
140 gr unt topit
140 gr zahãr galben
140 gr fãinã cu agent de crestere
sucul si coaja rasã de la o lãmâie
200 gr prune proaspete ( jumãtate tocate si jumãtate feliate)

Topping
1 lingurã si jumãtate suc de lãmâie
200 gr zahãr galben
25 gr cuburi de zahãr strivite

* Pre încãlzeste cuptorul la 160ºC si preparã o formã de chec lungã cu hârtie de copt.
*Bate ouãle  si gãlbenusul  cu un praf de sare.
* Separat mixeazã untul cu zahãrul si toarnã usor  din ouãle bãtute, bãtând bine dupã fiecare.
* Pune 2 linguri din sucul de portocalã ( restul pãstrezi pentru topping) si coaja de portocalã si fãina.
La urmã pune prunele tocate si toarnã în formã.
Aranjeazã  feliile de prune peste chec si dã la copt cam 50 min. sau pânã când e copt.
* Amestecã restul de suc de portocalã cu sucul de lãmâie si zahãrul galben. Pune peste checul cãldut, presarã zahãrul strivit grosier.

Colega mea a pregãtit prãjitura si a avut succes :)




BOLO DE AMEIXAS E LARANJA


2 ovos e 1 gema
140 g açúcar amarelo
140 g manteiga derretida
140 g farinha com fermento
sumo e raspa de 1 laranja
200 g ameixas ( metade picadas e outra fatiadas)

Cobertura:
1+1/2 sumo de limão
200 g açúcar amarelo
25 g açúcar cubico esmagado grossier


Pre aqueça o forno 160ºC.
Forre uma forma tip bolo ìnglês com papel vegetal.
Bata os ovos e a gema com uma pitada de sal ligeramente, e junta aos poucos na mistura de açúcar e manteiga. Junte farinha, raspa de laranja e 2 colheres sopa sumo de laranja ( o resto guarde para cobertura) e ameixas picadas.
Despeje na forma, arranja fatias de ameixas por cima e leva cozer cerca de 50 min.
Deixa amornar e prepare cobertura:
Mistura sumo de limão com sumo de laranja e açúcar, salpique o açúcar esmagado por cima.

3 comentários: