quinta-feira, 18 de outubro de 2012

Carré de porc la cuptor cu Gratin Dauphinoise si Chutney de prune si scortisoarã / Carré de porco no forno com Gratin Dauphinoise e Chutney de ameixas e canela

Era randul nostru sa invitam prieteni la cinã, nu eram foarte sigurã ce vreau sa fac, important e ca am cumpãrat  bucata de carne si de aici inspiratia :) am hotãrât sa pregãtesc o cinã cu arome portugheze si frantuzesti, ce a iesit...toatã lumea a adorat....am terminat cu Eclere cu ciocolatã
si joc de cãrti...

Pentru friptura:

Preparã un sos din  o cãpãtânã de usturoi trecut prin presã, fleur de sal , mentã, rozmarin,piper negru si boabe, curcuma,ulei,zeama de la 2 lãmâi si vin alb cam 2 pahare am pus pt. 2 kg de carne.
Cresteazã carnea si unge-o bine cu sosul,  cu film transparent si lasã la odihnit cel putin 8 ore .
Înainte cu 1 orã si jumate de a servi cina, am transferat carnea într-o formã de copt si am acoperit-o cu folie de aluminiu( Personal prefer sa gãtesc la cuptor carnea cu os, de data asta am cerut la mãcelãrie cotlet într-o singurã bucatã si a fost o alegere bunã) am dat la cuptor si am controlat.Carnea de vitã ne place mai in sânge, nu este cazul si cãrni de porc...dar am avut grijã sã nu o usuc, a iesit rumenitã bine deasupra si suculentã înãuntru ( am controlat cu cutitul) cu 15 min înainte de a scoate carnea din cuptor am scos folia .

Pentru Cartofi Dauphinoise: 

cantitãti pt. 6 persoane
1 kg cartofi tãiati în rondele foarte fine se pun într-un recipient si se amestecã cu 250 gr smântânã 35% grãsime, sare, piper si nucsoarã dupã plac. Amestecã foarte bine.
Pregãteste cuptorul la 190ºC.
Unge o formã rotundã pt. cuptor  cu unt bine de tot si freacã cu un dinte de usturoi spart bine de tot sa i-si elibereze aroma. Toarnã cartofi si acoperã cu 175 gr. brânzã rasã tip Gruyére..deasupra pune câteva cubulete de unt si dã la gratinat cca. 1 orã.

 Chutney de prune

E delicios pt. a servi cu carne de porc sau ratã.

Prãjeste o salotã sau ceapã foarte micã în putin ulei si sare pânã se înmoaie, adaugã 4 prune tocate mãrunt, 1 lingurã zahãr brun si 1/2 linguritã scortisoarã si un putin otet de vin rosu. Lasã la redus cca. 10 min. la foc mic.




CARRÉ DE PORCO NO FORNO COM GRATIN DAUPHINOISE E CHUTNEY DE AMEIXAS E CANELA

Para carré: 

Barre bem a peça de carne com marinada : alho esmagado, flor de sal, alecrim, hortelã,pimenta preta moida e grãos, açafrão,sumo de limão e vinho branco. Tape com pelicula e deixa no frio pelo menos 8 horas.
Na hora transfira numa forma para forno e tape com folia de aluminiu. Com 15-20 min. antes do fim tira a folia e deixa tostar.


Para batatas: 
 Corte 1 kg de batatas muito finos, tip chips e mistura com 2 dl natas e tempere com sal, pimenta e noz moscada. Mistura bem e tranfira numa forma oval para forno untada com manteiga e aonde foi espremido um dente de alho com força contra as paredes de forma para que liberte  completamente o seu aroma.
Polvilhe as batatas com 175 gr queijo ralado e coloque encima algums cubos de  manteiga.
Leva gratinar cca. de 1 hora, ou até ficar dourado e estaladiço.

Chutney :

Faça um refogado com uma echalota picada, sal e pouco óleo.Acrescente 4 ameixas picadas, 1/2 colher chá de canela, 1 colher açúcar escuro e um pouco vinagre de vinho tinto. Deixa reduzir, cca. de 10 min.
Sirva com carne de porco ou pato.

13 comentários: