segunda-feira, 5 de dezembro de 2011

Ficãtei în bacon cu prune uscate á la Marcel Iorga


 În primul rând vã pup pe toti care sãrbãtoriti ziua numelui!
Azi am bântuit iar toatã ziua si am stricat la banii, cred cã la asta mã pricep cel mai bine:)) am fost pânã în Spania, la Ayamonte .
E aproape de noi cam 35 minute de mers pe autobandã.
Alimentele, dar mai mult mergem pt. benzinã pt. cã e mult mai ieftin ca la noi. Asa cã am profitat sã ne plimbãm prin centru, m-am bucurat mult sã ies din Almancil si sã respir aer de la vecini spanioli:) a fost pãcat cã toate magazinele erau închise...cred cã asa e la ei...lumea iasã noaptea, am fost însã încântatã de acest mic orãsel port, pãcat cã nu am luat aparatul foto:(
Am luat prânzul la un bar restaurant micut, eu am cerut  Calamares prãjiti si Leon grãtar de porc iberic....mmm...ce bunãtate!
De la Mercadona ( magazinul de alimente) am luat  ceva bunãtãti, pe care le voi pregãt cu voi si o  carte de bucate spaniolã, sper sã îi dau de capãt:))
Nu am uitat sã cumpãr si cadou de Mos lui Leon....va primi mai târziu:)

Sã ne întoarcem la ficãtei....Ama, a lansat pe blogul ei :http://amainbucatarie.blogspot.com/o provocare, mi-a plãcut ideea de fairplay între noi bloggeri, sã ne lãsãm comentari si sã experimentãm uni de la alti retetele.
Pe calea asta, as dori sã cunosc dacã este vreun blogger român în Portugalia:)
Pentru cei din România, ar fi frumos sã vã întâlniti...cât mai multi...ce pot sã zic eu...poate vorbesc pentru mine:)
Mie mi-a revenit blogul lui Marcel Iorga:  http://icrenegre.blogspot.com/ iar eu am ales aceastã retetã: http://icrenegre.blogspot.com/2010/05/ficatei-in-bacon-cu-prune-uscate.html                   
Vã mãrturisesc cã mi-a fost greu sã aleg, are atâtea  retete bune :)

Eu am folosit:
400 gr ficat de pui
200 gr bacon felii
lapte
ulei de mãsline
sare si piper
prune uscate


* Ficatul de pui se pune într-un bol si se acoperã cu lapte, eu am pus si feliile de bacon:) iar prunele într-un bol cu apã cãldutã.
*Am lãsat circa de 20 minute.
Într-o tavã tapetatã cu folie de aluminiu, am  pus putin ulei de mãsline, apoi am stors ficãtei si feliile de bacon.
                                            
Pe fiecare felie de bacon am pus o bucãtã de ficat si jumãtate de prunã , am rulat si am prins cu scobitoare.
                                        
Am pus în tavã si am stropit cu ulei de mãsline.
Am dat la cuptor, pânã sau rumenit si am servit cu cartofi fierti.
Retetã testatã si aprobatã:) Multumesc Marcel!
                                                                              
                                                                                             

5 comentários:

  1. Super reteta ! cred ca a fost delicioasa!
    Pacat ca n-ai luat aparatul de fotografiat la tine.Poate data viitoare

    ResponderEliminar
  2. ffff interesant ce ai facut tu aici , nu m-as fi gandit la asta !!

    ResponderEliminar
  3. Pansy, a fost super data viitoare nu mai las aparatul acasã:)
    Adina,sa pãpat tot si la Tigrut ia plãcut, nu am avut liniste pânã nu iam dat si lui:)

    ResponderEliminar
  4. Draga Ramona, abia azi mi s-a dezvaluit "secretul".... adica cine a avut norocul sa gateasca dupa retetele mele!
    Si imi pare bine ca ai nimerit tocmai tu!
    Se vede ca te-ai descurcat de minune si sper totodata ca ti-au placut ficateii astia!
    Nu ti-am stiut blogul pana acum, dar promit sa te urmaresc mereu cu mare interes!
    Si chiar poate mai colaboram! Nu?
    Iti urez de pe acum Sarbatori Fericite, si La Multi Ani (pentru ca o sa fim din ce in ce mai aglomerati...!).
    O sa pun blogul tau in linkurile mele!
    :)

    ResponderEliminar
  5. Mã bucur de aprecieri Marcel, sã sti cã mi-a fost greu sã aleg, pt. cã toate aratã bine!!!Sãrbãtori frumoase si tie si la ai tãi:)cu mare plãcere as dori sa mai colaborãm!!!!!!

    ResponderEliminar