terça-feira, 15 de março de 2011

Tiramisu de portocale

Timp de preparare:
30 minute (complexitate redusa)

Ingrediente:
2 dl cafea expresso
50 ml brandy
2 linguri de zahãr
500 gr. Creme Pasteleiro*
1 portocalã mare (sucul)
150 gr. mascarpone sau cremã de brânzã
piscoturi
cacao


Mod de preparare:
Un desert asemãnãtor a fost fãcut in sec. 17 in Siena, oras al provinciei italiene Toscana.
Cu ocazia vizitei marelui duce Casimo de Medici |||, pt. el a fost creatã si numitã "Supa Ducelui".
Se zicea cá acest desert are proprietãti excitante si afrodisiatice din cauza ingredientelor...
Asa cã au schimbat numele in Tiramisu (te tira su) adicã in traducere " te ridicã" .Cea mai veche retetã de Tiramisu se gaseste in cartea lui Giovanni Capnist "I Dolci del Veneta-1983 .Desigur cã sunt mai multe retete de Tiramisu, am sã vã prezint varianta portughezã, cu crema de lapte, mai putin dulce ...
*Creme Pasteleiro:
Pune la fiert 3 dl. lapte .Separat, amestecã 60 gr. zahãr cu 45 gr. fãinã, 1 ou intreg, 3 gãlbenusuri, un vãrf cutit sare finã si altul de vanilia in pudrã. Amestecã bine, pune peste lapte si amestecã incontinuu la foc mic pãnã se ingroasã.
1)Pune cafeaua caldã intr-un bol, toarnã brandy, zahãrul si amestecã bine.Pãstreazã pt. a inmuia piscoturile.
2)Separat, amestecã crema de lapte cu sucul de portocalã.
Adaugã brânza, si amestecã bine.
Am folosit cupe pt. a pune Tiramisu dar cum erau mici am rupt piscoturile in douã.
Am pus jumãtate de cremã in cupe, am trecut piscoturile prin cafea si le-am pus peste cremã.
Am acoperit cu restul de cremã, piscoturile date prin cafea, si am dat la rece.Cacao am pus inainte sa le servim.
Portughezii servesc de obicei acest desert cu cãpsuni proaspete.
Poftã bunã!
6 fotografii

Sem comentários:

Enviar um comentário