terça-feira, 15 de março de 2011

Cheseecake de zmeurã

Timp de preparare:
45 minute (complexitate redusa)
                   

Ingrediente:
Blat:
150 gr. biscuiti simpli sfãrâmati
80 gr. unt
80 gr. zahãr
Crema:
3 linguri de lapte
250 gr. lapte condensat
150 gr. mascarpone
sucul de la jumãtate de portocalã
4 foi de gelatinã incolorã
3 dl smântânã rece pt. bãtut cu 50 gr. zahãr
Top:
250 gr. dulceatã de zmeurã
Decor:
fructe de pãdure                                       


Mod de preparare:
1)Pt. blat:
Amestecã biscuiti sfãrâmati (eu am pus biscuiti intregi intr-o pungã de plastic groasã si i-am bãtut cu sucitorul)cu untul moale si zahãrul.
Amestecã bine cu mâna.
Intr-o farfurie mai mare, pune o formã detasabilã fãrã fund, apoi pune biscuiti si aranjeazã.Dã la rece.
2)Intre timp, amestecã laptele (am pus din cutie,nu l-am fiert...)cu laptele condensat, brânza mascarpone si sucul de portocalã.
Pune foile de gelatinã in apã rece, pt. 2 min.
Scurge bine si punele pe baie de aburi, amestecând pãnã se topesc.
Toarnã-le in preparatul initial, impreunã cu smântãna bãtutã friscã cu zahãrul.Amestecã bine, trebuie sã fie o cremã tare.
Sfat:
In comert gãsim produsele la un gramaj diferit de cât zice in retetã,asa cã am respectat toti pasii retetei dar, am cumpãrat brânza mascarpone la 350 gr. si laptele condensat la 400 gr.
Am pus totul pt. cã imi pare rãu sã arunc, sau sã uit de ele in frigider....
Smântâna e bine sã se batã inante de a topi foile de gelatinã.
A iesit crema moale si m-am speriat, asa cã am mai topit 6 foi de gelatinã si am pus in cremã in afarã de cele 4.Am scos farfuria cu biscuiti, si am pus crema.
Am respirat usuratã, a iesit totul ok.Am dat la rece pãnã sa intãrit bine,apoi am pus dulceata si deasupra fructele de pãdure.
Am dat la rece din nou.
Inainte de a servi cu ajutorul unui cutit desprinde cu grijã ca la budincã,tortul de pereti formei detasabile apoi scoate.
A iesit o bunãtate, sper sã vã placã :)

Sem comentários:

Enviar um comentário